Article 19: Everyone has the right to freedom of opinion and expression; this right includes freedom to hold opinions without interference and to seek, receive and impart information and ideas through any media and regardless of frontiers.
Universal Declaration of Human Rights

Thursday, December 15, 2011

Kemanisan Suami Isteri

Kisah 1:

Seorang isteri hidangkan air dan duduk di sebelah suaminya.

Suami : sayang, air ni tawar.. cuba sayang minum.
Isteri : ye ke bang?? (sambil rasa air dari cawan suaminya)
Suami : (minum bekas bibir isterinya di cawan itu) Emmm.. Baru manis!!! ?



Daripada Aisyah r.a., dia berkata: “Saya biasa minum dari cawan yang sama walaupun ketika haid. Nabi mengambil cawan tersebut dan meletakkan mulutnya di tempat saya meletakkan mulut, lalu Baginda minum, kemudian saya mengambil cawan tersebut dan lalu menghirup isinya, kemudian Baginda mengambilnya dari saya, lalu Baginda meletakkan mulutnya pada tempat saya letakkan mulut saya, lalu Baginda pun menghirupnya. ” (Hadis Riwayat Abdurrazaq dan Said bin Manshur)

gmbr dr: nurani28.blogspot.com

Kisah 2:

Kelam pekat malam bermandi cahaya bulan terang..Di rumah pasangan suami isteri.

Isteri : Abang tak mahu tidur lagi...?
Suami : Ayang tidur dulu yea kalau ngantuk, abang nk hbskan cerita kt tv ni, sikit lagi...

30 minit selepas itu...Isteri keluar bilik dan duduk rapat disebelah suaminya.

Suami : Kenapa tak tidur lagi yang?
Isteri : Tak boleh tidur tak ada bau suami ayang (smbil baring kt pangkuan suaminya) >.<

* Tahukah anda, isteri merindui anda setiap hari sehinggakan jika anda keluar outstation baju anda dijadikan teman tidur! Bau anda penenang isteri :P

bahagia rumah tangga bila masing2 tahu erti kasih sayang.. kan?

dialog suami isteri ihsan dari terbakor.com

No comments:

Post a Comment