Article 19: Everyone has the right to freedom of opinion and expression; this right includes freedom to hold opinions without interference and to seek, receive and impart information and ideas through any media and regardless of frontiers.
Universal Declaration of Human Rights

Monday, January 23, 2012

peringatan utk semua



Salam semua.. Sebenarnya hati ini agak terkilan la sikit dengan sikap rakan2 nie.. Sebabnye?? Ye lah.. Kalau di tengok blog saya ni banyak citer pasal agama.. Biler kite sedang rancak berblog pasal agama ni, dia plak rasa x puas hati.. Katenye org mcm ko citer pasal agama?? biar betik.. xde rupe pn mcm org yg kuat agama.. Ye, saya mengaku saya ini bkn la se-alim ustaz2 yg ade smpi boleh mnghuraikan hukum2 dan hadis2.. xde la saya hafal 30 juzuk al-quran.. xde la saya pndai bertaranum dan bawa 7 qiraat.. saya bukannya perfect tp alhamdulillah Allah kurniakan saya taufik utk saya mndalami, mmpelajari dan mnasihati korg2 sumer.. saya x la seberani saidina umar.. oleh itu sy hanya mampu memberi nasihat di dalam blog ja.. harap maaf =)

‎"Sesungguhnya jika aku sedang menasihati kamu, bukanlah beerti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan."

Imam Hassan Al-Basri

2 comments:

  1. MasyaAllah, I've just learned one great qoute. Thanks for sharing.
    Anyway, agama itu setiap individu. Bukan untuk orang alim @ ustaz sahaja. Dan tanda kita cintakan sesuatu ialah kita selalu menyebut tentang nya...

    ReplyDelete
  2. yeah that rite.. agama itu untuk setiap individu.. trpulang kpd mrk tuk mngamalkn nye.. =D

    ReplyDelete