Article 19: Everyone has the right to freedom of opinion and expression; this right includes freedom to hold opinions without interference and to seek, receive and impart information and ideas through any media and regardless of frontiers.
Universal Declaration of Human Rights

Sunday, August 28, 2011

Tersurat dan Tersirat!!

“Aku terima nikahnya dgn si dia binti si ayah dia dgn mas kahwinnya RM..”

Itu yg tersurat .
Tersirat ? ini dia ,

“ Aku tanggung dosa2 si dia dari ibu bapanya , apa saja dosa yang dia buat , aku tanggung dan bkn lg ibu bapanya , & aku tanggung dosa bakal anak2 aku . Kalau gagal , maka aku fasik , dayus & aku rela masuk neraka dan malaikat Malik melibas aku hingga pecah badan aku ” .
Jgn fhm yg tersurat shj , yg penting fhami isi tersirat ,
supaya kita dpt lebih mmahami tanggungjawab .

2 comments:

  1. ha.. mendalam. betul gak . zaman skang antaran riban2 meriah satu kampung, tp di sebalik nya, ada besar peranan dan tanggungjawab

    ReplyDelete
  2. haha.. biler la nk layak pikul peranan trsebut.. xD

    ReplyDelete